|
نادر سبحاني معاون اجرايي دبيرستان-مرند | ||
|
با سلام خدمت همكاران محترم
از دوره خرداد 1404 بارگزاری پاسخبرگهای دروس نهایی در سامانه قلم توسط عوامل اجرایی حوزه اجرا صورت خواهد گرفت در این راستا فایل پی دی افی که توسط سنجش وزارت تهیه شده است جهت استفاده همکارانی که در حوزه های اجرا امتحانات نهایی نقشی دارند منتشر می شود جهت دانلود نرم افزار آلپميكس روي تصوير زير كليك كنيد
[ جمعه بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۴ ] [ 17:0 ] [ نادر سبحاني ]
با سلام خدمت همكاران محترم يكي از مهم ترين اشتباهات همكاران در كاردانش در مورد دروس مهارتي مي باشد همكاران دقت داشته باشيد كه براي اين دروس فقط در صورتي در سیدا نمره وارد خواهد شد كه در هر دو واحد نظري و عملي نمره قبولي گرفته باشد
از آنجايي كه به اطلاعات و روال كاري ساير استانها دسترسي ندارم و احتمال اينكه فرمهاي اكسل آنها با استان آذربايجان شرقي متفاوت باشد پس ((اين مطلب با اولويت استان آذربايجان شرقي منتشر مي گردد))
در كاردانش برخي دروس به عنوان دروس مهارتي مي باشند و اين دروس دو نوع مي باشند -دروس مهارت ارشاد اسلامي -دروس مهارتي فني و حرفه اي
نحوه تشخيص اين دو مهارت: اين مي باشد كه در مقابل كد مهارت ارشاد اسلامي عبارت((ف.ه)) وجود دارد به شكل زير دقت كنيد
و در كد مهارت فني و حرفه اي فقط به صورت عددي مي باشد و هيچ حرفي به صورت پسوند يا پيشوند ندارد
براي اينكه به دروس مهارتي رشته هاي كاردانش دسترسي داشته باشيد در دو فايل پي دي اف رشته ها ي كاردانش را مي توانيد دانلود و رشته هاي كاردانش موجود در مدرسه خود را مطالعه و از فني يا ارشادي بودن مهارتها اطلاع پيدا كنيد فايل اول داراي اكثريت رشته مي باشد . فايل دوم شامل هفت رشته جديد كاردانش مي باشد جهت دانلود فايل پي دي اف هر كدام روي عبارت آن كليك كنيد
جدول رشته هاي كاردانش(كلي) فايل اول
جدول رشته هاي كاردانش (هفت رشته جديد) فايل دوم
چگونگي ارائه دروس مهارتي دوساله و سه ساله برخي از دروس مهارتي در طول يكسال تحصيلي و برخي در طول دو سالتحصيلي و برخی در طول سه سال تحصیلی ارائه مي گردد بدين صورت كه يك مهارت با يك كد واحد در دو سال متوالي و یا سه سال متوالی ارائه ميگردد برای چنین دروسی فقط یک نمره آنهم برای دروس دو ساله در پایه یازدهم و برای دروس سه ساله در پایه دوازدهم نمره داده خواهد شد و برای سال دهم دروس دو ساله و برای سال دهم و یازدهم دروس سه ساله نمره ای داده نخواهد شد و نوع گروه به جاری تغییر خواهد یافت برای تغییر نوع گروه در سیدا با کاربری معلم مربوطه برای دروس مهارتی عملی و نظری دروس مورد نظر نمره 91 به منزله جاری بودن هست وارد خواهد شد یک نکته خیلی مهم:برای دوره تحصیلی که برای مهارتی گروه جاری انتخاب می گردد در تابستان همین دوره این دروس به عنوان دروس واحد مانده محسوب نمی گردد و نباید در دوره تابستان برای دانش آموز انتخاب گردد اين دروس مهارتي داراي فرم اكسل مي باشد كه اين فرمها پر خواهد شد و در اين فرمها نمره نهايي هر دانش آموز مشخص خواهد شد كه اين فرم ها توسط همكار مربوطه به شما تحويل داده خواهد شد . يك نكته:ممكن است برخي مناطق و استانها رويه ديگري براي دروس مهارتي دارند و از اين فرمهاي اكسل استفاده ننمايند هر همكاري بايد با منطقه خود در اين مورد هماهنگ شود
ويژگي هاي مشترك مهارتهاي فني و مهارتهاي ارشاد اسلامي: -هر دو مهارت در اين نكته اشتراك دارند كه ابتدا از واحد نظري آزمون به عمل خواهد آمد و اگر فرد در واحد نظري نمره قبولي كسب نمايد (مهارتهاي ارشاد نمره 10 از 20 -مهارتهاي فني نمره 50 از 100) از اين فرد آزمون عملي گرفته خواهد شد يك نكته مهم :اگر فردي در آزمون نظري نمره قبولي گرفت ولي در آزمون عملي نمره قبولي نگرفت براي واحد نظري اين فرد به همراه واحد عملي نمره 92 به منزله رد جاری هست درج خواهد گشت ولي نمره نظري تا زمان اخذ نمره قبولي در واحد عملي براي اين فرد تا پایان دوره متوسطه دوم روزانه محفوظ است و در دوره هاي بعدي نيازي به اخذ آزمون نظري نمي باشد(تبصره 4 ماده 37 آيين نامه آموزشي)
چگونگي تكميل فرمهاي اكسل در فايلي كه به صورت فشرده وجود دارد موجود هست با مراجعه به راهنماي تكميل موجود در اين فايل با نحوه پر كردن فايلها آشنايي پيدا خواهيد كرد -در سیدا فقط نمرات قبولي را وارد خواهند كرد و براي افرادي كه نمره قبولي كسب نكرده اند مثلا براي هيچ فردي نمره 8 و ...وارد نخواهيم كرد و بجايش نمره 92 به منزله رد جاری وارد خواهيم كرد.
برخي ويژگي هاي مهارت ارشاد اسلامي: -واحد عملي و نظري اين دروس ممكن است نمرات يكسان يا متفاوتي داشته باشند -حدنصاب قبولي در واحد نظري 10 و در واحد عملي 14 مي باشد. -در فرمهاي اكسل مربوط به اين مهارتها نمره از بازه 0 تا 20 وارد خواهد شد
برخي ويژگي هاي مهارت فني و حرفه اي: -شرط قبولي براي اين دروس اعم از نظري يا عملي 14 مي باشد. -در فرمهاي اكسل مربوط به اين مهارتها نمره از بازه 0 تا 100 وارد خواهد شد -اخذ آزمون عملي منوط به كسب نمره 50 در آزمون كتبي مي باشد و تا زماني كه دانش آموز در آزمون كتبي نمره 50 كسب ننمايد از اين فرد آزمون عملي به حساب نمي آيد -اگر فردي در آزمون كتبي 50 يا بيشتر كسب كرد ولي در آزمون عملي نمره كمتر از 70 بدست بياورد نمره كتبي تا اخذ نمره قبولي در واحد عملي محفوظ مي باشد و هر بار دانش آموز آزمون عملي داد نمره كتبي قبلي از وي پذيرفته است و نيازي به اخذ آزمون كتبي نمي باشد. -در فرمهاي اكسل فني در پايين سه شيت يك صفحه -دو صفحه و سه صفحه وجود دارد كه هر صفحه براي اطلاعات 15 دانش آموز مي باشد بر حسب تعداد دانش آموز كلاس خود يكي از شيتهاي پايين را انتخاب كنيد
-- اين دروس در سیدا براي واحدهاي عملي و نظري اش نمره يكسان دارد و واحد نظري و عملي يك نمره مشابه خواهند داشت به طوريكه براي دانش آموز در سیدا يا نمره قبولي وارد مي كنيم يا جاري ردي وارد مي كنيم -اگر دانش آموزي نمره كمتر از 14 كسب نمايد براي دانش آموزان ((نمره 92 به منزله جاري ردي)) خواهیم زد ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ فرمهاي اكسل هر مهارت به همراه راهنماي پركردن آنها و شرايط خاص هر كدام به صورت فايلي كه توسط استان در اختيار مدارس قرار گرفته است در ادامه جهت دانلود و استفاده همكاران قرار مي گيرد اين فايل به صورت فشرده مي باشد كه خود حاوي دو پوشه يكي مربوط به مهارت ارشاد اسلامي و ديگري مربوط به مهارت فني و حرفه اي مي باشد كه در فرمهاي اكسل مربوط به فني و حرفه اي رمز كليه فرمها((123))مي باشد كه در داخل هر پوشه فرمهاي اكسل به همراه راهنماهاي لازم قرار دارد جهت دانلود روي عكس زير كليك كنيد
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- همكاران محترم فايل پي دي اف مطالب بالا را مي توانيد جهت چاپ يا بايگاني با كليك بر روي عبارت زير دانلود و استفاده نماييد
برچسبها: راهنماي دروس مهارتي كاردانش [ جمعه بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۴ ] [ 16:43 ] [ نادر سبحاني ]
با سلام خدمت همكاران محترم در حال حاضر برخی وقتها ممکن است برای رفع مشکل برخی همکاران به سیستم آنها دسترسی داشته باشید برای ارتباط بین دو سیستم این برنامه یکی از برنامه های خوب با کاربری آسان می باشد يك نكته:همكاراني كه قصد ارتباط با اينجانب را داشته باشند از نرم افزار آلپمكيس استفاده نمايند من خودم از اين نرم افزار استفاده مي كنم بعد از دانلود نرم افزار اتوماتيك آپديت خواهد شد و یا اینکه هر از گاهی منوی آپدیت را اجرا کنید تا آخرین نسخه این برنامه را در سیستم خود داشته باشید
حالا كافيه روي نرم افزار كليك كرده و بعد از اتصال آي دي و رمز را به طرف مقابل داده تا ارتباط دو كامپيوتر برقرار شود بعد از بستن برنامه ارتباط دو سيستم قطع خواهد شد
جهت دانلود نرم افزار آلپميكس روي تصوير زير كليك كنيد
[ پنجشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۴ ] [ 8:54 ] [ نادر سبحاني ]
با سلام خدمت همكاران محترم در طول سالتحصيلي ممكن است برخي دانش آموزان در طول سالتحصيلي يا سر جلسه امتحان غيبت داشته باشند اين غيبت ممكن است موجه يا غير موجه باشد . مدیران محترم و معاونین اجرایی به دبیران مدرسه اعلام نمایند که برای ورود نوع غیبت دانش آموزان حتما با مدرسه هماهنگی داشته باشند غيبت غير موجه به غيبتي گفته مي شود كه دانش آموز هيچ دليلي براي غيبت خود ندارد و نمرات اين نوع غيبت در سیدا 98 وارد شده و 98 به منزله نمره صفر در سوابق فرد اعمال مي گردد غيبت موجه به غيبتهايي كه دانش آموز بنا بر اثر دلايلي مثل بيماري -تصادف -بستري شدن و .... امكان حضور در مدرسه و جلسه امتحاني را نداشته است گفته مي شود وقتي براي فردي كه غيبت موجه كرده است عدد((97)) را اعمال مي نماييم بدين منظور مي باشد كه سيستم نمره اين درس در اين دوره حساب نمي كند و در معدل فرد در اين دوره به حساب نمي آورد و باعث افت معدل فرد نمي گردد يك نكته:براي فردي كه براي درس يا دروسي غيبت موجه درج گردد تا مشخص شدن تكليف اين درس برايش امكان فارغ التحصيلي وجود ندارد
تشخيص نوع غيبت طبق تبصره ماده 81 آيين نامه آموزشي تشخيص نوع غيبت در امتحانات داخلي بر عهده شوراي مدرسه و در امتحانات هماهنگ با كميسيون خاص منطقه و در امتحانات نهايي با رئيس حوزه تصحيح پس از هماهنگي با مدير مدرسه مي باشد. هر دانش آموزي چه در طول سالتحصيلي و چه در جلسه امتحان حضور نداشته باشد براي غيبت خود بايد مدرك ارائه نمايد و اين مدرك بر حسب نوع امتحان مورد بررسي قرار خواهد گرفت
غيبت در طول سالتحصيلي اگر دانش آموزي به دليل غيبت موجه نمره مستمر نداشته باشد بر اساس ماده 80 آيين نامه آموزشي نمرات پاياني وي به عنوان نمره مستمر درج مي گردد . غيبت در امتحانات نوبت اول و نوبت دوم اگر دانش آموزي در امتحانات نوبت اول و دوم غيبت داشته باشد در صورت غير موجه بودن برايش در سیدا 98 و در صورت موجه بودن برايش 97 درج مي گردد براي غيبتهاي موجه نوبت اول هيچ آزمون مجددي گرفته نمي شود و نمرات نوبت دوم توسط سيستم براي نوبت اول محاسبه مي گردد. و براي غيبتهاي موجه دروس داخلي و هماهنگ امتحانات نوبت دوم و شهريور در صورت درخواست ولي دانش آموز مدير مدرسه موظف است حداكثر تا دو هفته پس از آخرين امتحان در دروس داخلي و هماهنگ آزمون مجدد اخذ خواهد شد بعد از اخذ آزمون از غائبین موجه نمره جدید توسط دبیر مربوطه جایگزین 98 خواهد شد يك نكته:اگر فردي در امتحانات نهايي غيبت موجه داشته باشد از اين فرد آزمون مجدد اخذ نمي شود و اين فرد بايد در دوره بعدي امتحانات نهايي شركت نمايد يك نكته: طبق ماده 78 آيين نامه آموزشي اگر دانش آموزي در امتحانات نوبت دوم و شهريوماه در همه درسها غيبت موجه داشته باشد واحدهاي وي در آن سال حذف و براي او وقفه تحصيلي محسوب مي شود در اين صورت ضروري است كه توضيحات لازم در كارنامه و ساير مدارك تحصيلي دانش آموز قيد شود. تشخيص غيبت موجه دروس داخلي وقتي فردي در دروس داخلي شركت نكرده و مدركي براي موجه بودنش ارائه كرد شوراي مدرسه تشكيل مي يابد و اگر راي بر موجه بودنش داده شد فرم(( برگ راي شوراي مدرسه)) در سه صفحه تنظيم مي گردد كه يكي در مدرسه و يكي در پرونده دانش آموز و يكي هم به اداره ارسال مي گردد جهت دانلود برگ شوراي مدرسه روي عكس زير كليك كنيد در اين فرم در قسمت مربوطه اينطور نوشته شود: ((بر اساس راي صادره در .........(شماره جلسه) شوراي مدرسه..............(نام مدرسه) تاريخ.............اجازه داده مي شود كه دانش آموز................بر اساس مدارك ارائه كرده براي غيبتهاي دروس...................كه توسط اين شورا موجه تشخيص داده شد در آزمون غائبين موجه اين دروس شركت نمايد راي مذكور با توجه به وضعيت تحصيلي نامبرده به صورت موردي صادر شده و قابل تسري به ساير دانش آموزان نمي باشد
تشخيص غيبت موجه دروس هماهنگ دروس هماهنگ براي دانش آموزان پايه ششم و نهم مي باشد اگر فردي در اين دروس غيبت داشته باشد مدرك خود را به مدرسه ارائه مي دهد تصميم گيري در مورد دروس هماهنگ داخلي در اختيارات شوراي مدرسه نمي باشد و بايد كميسيون خاص منطقه در اين مورد تصميم گيري نمايد بدين منظور فرم 1 كميسيون پر و به اداره ارسال مي گردد جهت دانلود فرم شماره 1 روي عكس زير كليك كنيد در اين فرم قسمت مشخصات را پر كرده و در قسمت شرح مختصري خواهيد نوشت ((دانش آموز فوق به علت ....... به استناد مدارك پيوستي در امتحانات هماهنگ دروس ......... شركت نكرده است )) سپس در پايين در قسمت اظهار نظر شوراي مدرسه خواهيد نوشت ((با توجه به اينكه مورد فوق از اختيارات شوراي مدرسه نمي باشد لذا جهت طرح در كميسيون خاص منطقه ارسال مي گردد.پيشنهاد مي شود به استناد بند 27ماده 4 آيين نامه وظايف و اختيارات كميسيون خاص با درخواست نامبرده موافقت گردد.)) بعد از تكميل و امضا قسمتهاي مربوطه اين فرم به همراه مدارك دانش آموز به اداره فرستاده مي شود و در آنجا بعد از طرح در كميسيون منطقه راي صادره به مدرسه ارسال مي گردد اگر موجه تشخيص داده شود اين فرد مجاز خواهد بود كه در امتحانات غائبين موجه شركت نمايد تشخيص غيبت موجه دروس نهايي اگر دانش آموزي در دروس نهايي غيبت داشته باشد و مدركي دال بر موجه بودن داشته باشد اين مدرك به مدير مدرسه خواهد داد و مدير مدرسه اين مدرك را به رئيس حوزه تصحيح امتحانات نهايي منطقه خواهد داد در مناطقي كه حوزه تصحيح ندارند و اوراق نهايي جهت تصحيح به مناطق جوار ارسال مي گردد مدير مدرسه مدرك را به امتحانات منطقه داده و آنها اين مدرك را به حوزه تصحيح خواهند فرستاد یک نکته:از امسال فکر کنم حوزه های تصحیح وجود نخواهد داشت و مدارک به رئیس حوزه اجرا توسط یا خود دانش آموز یا مدیر مدرسه اش تحویل داده خواهد شد و رئیس حوزه اجرا غیبتها را اعمال خواهد کرد
------------------------------------------------------------------------------------------- همكاران محترم جهت داشتن فايل پي دي اف و گرفتن نسخه پرينت از مطالب بالا روي عكس زير كليك كنيد
[ پنجشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۴ ] [ 8:5 ] [ نادر سبحاني ]
با سلام خدمت همکاران محترم شرایط جهش تحصیلی هر سه مقطع ابتدایی-متوسطه اول و متوسطه دوم به طور کلی که توسط کارشناس سنجش منطقه جناب آقای قهرمان زاده تهیه شده است جهت استفاده همکاران منتشر می شود از زحمات همکار ارجمدمان کمال تشکر و قدردانی می گردد
جهش تحصیلی مدارس ابتدایی: مطابق با ماده ۱۸ قبول شدگان ساعی و برجسته پایه های دوم ،سوم و چهارم ابتدایی با رعایت شرایط ذیل و تقاضای کتبی ولی خود می توانند مطابق مادة ۶ در ارزشیابی شهریورماه پایه بالاتر شرکت نموده و در صورت کسب سطح پیشرفت «خیلی خوب» در کلیه دروس به صورت جهشی به آن پایه ارتقا یابند. الف- از کلیه دروس آن پایه و پایه های قبل ،سطح پیشرفت “خیلی خوب”را کسب نموده باشند .
ب- آموزش و پرورش استثنایی صلاحیت هوشی و روانی دانش آموز را به این منظور تأیید نماید.
تبصره ۱- دانش آموزان موضوع این ماده از ارزشیابی دروس تربیت بدنی و وضعیت تربیتی معاف می باشند .
جهش تحصیلی متوسطه اوّل: مطابق با ماده 29 قبول شدگان ساعی و برجسته پايه هفتم با رعايت شرايط زير و تقاضاي کتبی ولی خود می توانند در ارزشیابی شهريورماه پايه هشتم شرکت نمايند و در صورت موفقیت به صورت جهشی به پايه نهم ارتقا يابند. شرایط:
تبصره 1 - نمرات قبول شدگان ارزشیابی جهشی در ستون شهريورماه دفتر ثبت ارزشیابی و کارنامه تحصیلی، ثبت و با ذکر استناد به مفاد اين ماده، مهر و امضا می شود.
جهش تحصیلی متوسطه دوم: مطابق با ماده ۳ کمیسیون خاص استان: بند ۱۳: صدور مجوز شرکت در آزمون جهش تحصیلی پایه یازدهم برای دانش آموزان ساعی و ممتاز قبولی پایه دهم، به غیر از شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش که دارای معدل حداقل ۱۸.۵ بوده و متقاضی جهش به پایه دوازدهم میباشند؛ به شرطی که در تمامی دروس آزمون جهشی حداقل نمره ۱۷ را کسب کرده باشند.
نکات مورد توجه:
نکته 2: فقظ دانش آموزان رشته های نطری (علوم تجربی - ریاضی فیزیک - ادبیات علوم انسانی - علوم و معارف اسلامی) مجاز به شرکت در آزمون جهش تحصیلی هستند.
نکته 3: معدل کل پایه دهم حداقل باید ۱۸.۵ باشد.
نکته 4: در هیچ درسی از پایه یازدهم نباید نمره کمتر از ۱۷ کسب نماید .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- همكاران محترم جهت دانلود فايل پي دي اف مطالب بالا روي تصوير زير كليك نمايند
[ پنجشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۱۴۰۴ ] [ 7:59 ] [ نادر سبحاني ]
با سلام خدمت همکاران محترم یک نکته مهم:برای ورود نمرات نوبت اول و نوبت دوم از سوی سیدا یک بازه زمانی مشخصی تعیین شده است که همکاران باید در این بازه زمانی نمرات را وارد نمایند و اگر به هر دلیلی در این بازه نتوانستند نمرات را وارد نمایند مدیر مدرسه باید برای ورود نمرات از سوی اداره مجوز بگیرد که در برخی موارد برای صدور مجوز باید متخلف معرفی گردد پس سعی کنید که در بازه زمانی قانونی اقدام به ورود نمرات کنید
نکته دوم:اگر برخی همکاران چندین سمت در مدرسه داشته باشند مثلا در همان مدرسه مراقب سلامت یا معاون و ... باشد به یاد داشته باشید ورود نمره صرفا با پست معلم امکان پذیر می باشد پس باید برای همکار باید از منوی پرسنل جاری مدرسه پست معلم ایجاد گردد و دروس با پست معلم به همکار تحصیص داده شود و همکار مربوطه هم باید از سمتها با سمت معلم برای ورود نمرات اقدام نمایند
در راستای راه اندازی سامانه سیدا و با توجه به اینکه در این سامانه آموزگاران محترم خودشان ارزشیابی را وارد خواهند کرد در این مطلب نحوه ورود ارزشیابی توصیفی و متن های توصیفی مورد نیاز همکاران منتشر می شود یک نکته:دسترسی به دروس دوره جاری برای همکاران زمانی امکان پذیر خواهد بود که در مدرسه دروس بنام همکار معرفی شده باشد یک نکته:بعد از ورود به سیدا ابتدا مطمئن شوید که در دوره جاری قرار دارید و اگر در بدو ورود در دوره جاری قرار نگرفته اید از منوی تغییر سمت ها ،دوره جاری را انتخاب نمایید برخی همکارن فقط در یک مدرسه تدریس دارند و برخی همکاران به علت فول تایم بودن در دو مدرسه تدریس دارند همکارانی که در دو مدرسه تدریس دارند جهت ورود نمرات مدرسه مورد نظر در سمت چپ سامانه روی عبارت(سمت ها) کلیک کنند
با اینکار لیست مدارسی که تدریس دارند مشاهده میشود روی مدرسه مورد نظر کلیک کنید و از پایین(انتخاب) را بزنید
برای ورود نمرات از منوی(عملیات ضمن سال) از گزینه(لیست کلاس و ورود نتایج) گزینه(ورود نتایج از طریق کلاس توصیفی معلم) را اجرا کنید
یک نکته:ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت توصیفی می باشد و از مدل زیر برای ورود نمرات استفاده خواهیم کرد
در صفحه آمده ابتدا درس و سپس نوبت امتحانی را انتخاب می کنیم با اینکار لیست دانش آموزان مشاهده می شود که در مقابل هر فرد برای هر درس سه ستون برای درج ارزشیابی وجود دارد ستون ارزشیابی کلی هر درس :در این ستون که در بالای ستون نام درس مشاهده می شود فقط اعداد(1-2-3-4) را وارد خواهیم کرد که (1 معادل خیلی خوب -2 معادل خوب-3 معادل قابل قبول-4 معادل نیازمند تلاش بیشتر) می باشد در این ستون که نام درس است ارزشیابی درج شده به صورت کلی اعمال می شود یک نکته:اگر برای کل دانش آموزان برای یک ستون یک عدد واحد(مثلا برای همه 1 یا 2 و ...) قصد وارد کردن دارید کافی است روی عبارت نام درس از بالا ماوس را کلیک کنید با کلیک کردن اعداد 1 تا 4 برای ستون نمایش داده می شود و نیازی نیست که برای هر فرد همان عدد را درج کنید ستون سرفصلهای هر درس : برای هر درس سرفصلهایی در نظر گرفته شده است مثلا در تصویر پایین برای درس مورد نظر دو سرفصل در نظر گرفته شده است برای هر ستون فقط اعداد(1-2-3-4) را وارد خواهیم کرد که (1 معادل خیلی خوب -2 معادل خوب-3 معادل قابل قبول-4 معادل نیازمند تلاش بیشتر) می باشد در این ستون که نام درس است ارزشیابی درج شده به صورت کلی اعمال می شود ستون توصیف عملکرد:در این ستون آموزگار مربوطه با توجه به شناختی که از دانش آموز برای دروس مورد نظر دارد نظر خود را خواهد نوشت و بعد از اتمام از پایین ثبت نتایج را خواهد زد و به سراغ درس دیگری خواهد رفت
برای ستون توصیف عملکرد اگر نوشتن برای هر فرد نیازمند وقت بیشتری می باشد ما در اینجا متن های توصیفی آماده برای هر پایه و هر درس در قالب word آماده کرده ایم این متن ها از کانال ابتدایی برداشته شده و توسط همکار محترمان آقای صفوی تهیه شده است که جای تشکر و قدردانی دارد برای تهیه متن مربوط به پایه خودتان روی نام پایه مورد نظر کلیک کنید یک نکته:با توجه به اینکه کلیدهای copy و paste در سیدا عمل نمی کند از هر یک از فایلهای مورد نظر متن مورد نظر را کپی و برای قرار دادن در ستون توصیف عملکرد از کلید ترکیبی ( Ctrl+V ) برای قرار دادن متن مورد نظر استفاده کنید
یک نکته: فایلهای متنی بالا صرفا متنهای پیشنهادی می باشند و هیچ اصراری بر استفاده از اینها نمی باشد و هر یک از همکاران محترم از متنهای نوشته خودشان و یا از متنهای سایر همکاران استفاده نمایند [ سه شنبه بیست و سوم اردیبهشت ۱۴۰۴ ] [ 8:12 ] [ نادر سبحاني ]
|
||
| [ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ] | ||